MŪZINIO (kvėpavimas- emocijos- žodžiai- judesys- muzika- kūryba) UGDYMO(SI) UŽSIĖMIMAI

      - Nėščiųjų grupė. Nėščiųjų grupėje dalyvauja 6-8 mamytės. Jos išmoksta su kūdikiu bendrauti meno paslapčių kalba, naujai išgirsta ir suvokia klasikinės muzikos klodus, atranda džiaugsmą grojant, išmoksta puikių senų, laiko patikrintų lopšinių, žaidinimų, dainų, kurios kuriamos specialiai nėščiosioms. To pasekoje vaikučiai gimsta stipresni, sveikesni, greitai išsiskiria iš savo bendraamžių vystymosi pažangumu.

      - Vaikučių nuo 5-erių mėnesių iki 2-jų metų grupės suskirstyto pagal amžių. Pamokėlėse mes ne tik muzikuojame, šokame, skaitome vaikiškas eiles, bet ir remiamės mokslininkų tyrimų išanalizuotais ir pateiktais ugdymo žaidimais, pirštukų dainelėmis, kurie skatina spartesnį kūdikio protinį vystymąsi svarbiausiu jo gyvenimo periodu - pirmaisiais metais. Dainuojame laiko patikrintas dainas, prisimename senąsias tradicijas, papročius, žaidinimus, lopšines. Mažyliai emocingesni, mokosi valdyti savo emocijas, noriai juda, mankštinasi - tai dar viena galimybė per muziką siekti puikių fizinių galimybių. Be to, pastebėta, kad vaikučiai mažiau serga, susirgę pasveiksta greičiau. Mažyliai kiekvieną pamokėlę sprendžia logines užduotėles, atlieka įvairias visapusišką intelektą, vaizduotę, kūrybiškumą ugdančius uždavinukus. Ne tik muzikiniai duomenys, bet ir kalbos vystymasis žymiai lenkia bendraamžius, vaikučiai pradeda aiškiai kalbėti turėdami pusantrų, dvejus metukus. Mokslininkų tyrimais įrodyta, kad kūdikio smegenys 250% aktyvesnės nei suaugusio žmogaus, o meilė, kurią vaikutis patiria per meną, per jus, mielos mamos ir tėčiai - tai pozityvūs emociniai, fiziniai, intelektualūs patyrimai; jie labai svarbūs smegenų vystymuisi, fizinei bei dvasinei sveikatai, intelektui, vaizduotei, savęs suvokimui, visapusiškai atsakomybei už savąjį AŠ.

      - Vaikų nuo 2-jų iki 7-jų metų grupės suskirstytos pagal amžių. Pamokėlėse dainuojame specialiai vaikams kuriamas dainas pagal klasikines tradicijas, taip pat dainuojame laiko patikrintas dainas, prisimename senąsias tradicijas, papročius, žaidinimus, lopšines. Dainavimas: sustiprina emocijų ryšį, pasitikėjimą, savarankiškumą. Užsiėmimų metu klausomės ir bandome suvokti muziką, improvizuojame, integruodami dailę ir kitas priemones, skatinančias muzikos suvokimą, vaizduotės lavinimą. Muzikos klausymasis: formuoja nervines grandis, naudojamas mokantis matematikos. Klasikinė muzika: vysto įgimtą smegenų struktūrą, kuri lemia sprendžiant sudėtingas, protavimo reikalaujančias užduotis. Grojame ritminiais instrumentais, pianinu. Grojimas instrumentu: motorinių raumenų panaudojimas skatina smegenų augimą. Grojimas instrumentu vysto erdvinį suvokimą. Mūzinio ugdymo (kvėpavimo, emocijų, žodžio, judesio, muzikos, kūrybos) veikla sujungia smegenų ląsteles, kurios valdo šią veiklą, reguliuoja ir motorinius impulsus, todėl mūzinio ugdymo veikla skatina emocinį tvirtumą, kuris labai reikalingas emocinio intelekto vystymuisi.

DAILĖS UŽSIĖMIMAI

      2-jų metų amžiaus grupėje vaikučiai skatinami žaidžiant tyrinėti meninės raiškos priemones, jų savybes, mokosi laikyti pasirinktą įrankį, palikti savo pėdsaką popieriuje, plastiline, molyje ir kt. įvairiomis priemonėmis: dažais, pieštukais, kreidelėmis, spalvotu popieriumi ir kt. Skatinama daryti minimalias erdvines kompozicijas. Ugdomas atidesnis žvilgsnis į aplinką, pastabumas, mokomasi minimaliai apibūdinti aplinkoje esančius objektus.

      3-4-ių metų amžiaus grupėje puoselėjama spontaniška (laisva) kūryba - išgyvenimų, įspūdžių pasakojimas vaizdų kalba. Skatinamas aplinkos tyrimas, stebint, kaupiant vaizdinius. Vyksta tolimesnis, išsamesnis raiškos priemonių, jų galimybių tyrinėjimas. Lavinamas judesys, jo tikslingumas. Skatinama nuotaikų raiška įvairiomis priemonėmis.

      5-6-ių metų amžiaus grupėje akcentuojamas aplinkos stebėjimas, jos apibūdinimas ir savitas interpretavimas. Lavinamos asociacijos (kas į ką panašu). Kuriami darbai labiau detalizuojant, akcentuojant smulkesnes detales. Skatinamas individualumas, emocijos, fantazija bei intuicija. Žadinamas smalsumas, iniciatyva, įspūdis, estetiniai išgyvenimai. Toliau tęsiama ir plečiama pažintis su medžiagų, raiškos priemonių galimybėmis, jų tarpusavio deriniais.

      Visose amžiaus grupėse meninė veikla pagal vaikų galimybes integruojama su teatru, tautodaile, literatūra, muzika.

UGDYMOSI(SI) UŽSIĖMIMAI

      Vaikystė turi būti kupina žaidimų. Tik ne visada lengva vaikučius paskatinti žaisti žaidimus, kurie ugdytų mažylių pastabumą, loginį mąstymą, atmintį, lavintų vaizduotę, skatintų kūrybą, padėtų pažinti daiktus ir reiškinius, gyvūnus ir augalus ir pan. Būtent todėl mes pasitelksime pasakas bei jų personažus: juk jau nuo mažens vaikučiai ne tik mėgsta klausytis pasakų, bet ir patys, atsivertę knygelę, nors ir nemokėdami skaityti, kuria savas istorijas. Todėl visose amžiaus grupėse (2-3 m., 3-4 m., 4-5 m., 5-6 m.) žinių semsimės, įgūdžius lavinsime, vaikučių veiklą stebėsime su vienu iš personažų, kurį pasirinksime patys, mažiausiųjų grupėje padės išsirinkti tėveliai.

      2-3 m. mažyliai - susipažįsta su juos supančia aplinka (daiktais, žmonėmis, gamta....), žaidžia statybinius (kaladėlės), stalo žaidimus (dėlionės, paveikslėlių rinkiniai); lavina pirštukus, sekamos trumpos pasakos. Pamokėlėse dalyvauja ir tėveliai.

      3-4 m. vaikučiai - toliau tobulėja bendravimo įgūdžiai, tęsiasi pažintis su daiktais (jų forma, dydžiu, spalva...), gamta; vaikai žaidžia konstravimo - statybinius (konstruktoriai, kaladėlės), stalo (loto, dėlionės, paveikslėlių rinkiniai), vaizduotės ("ligoninė", "parduotuvė"...) žaidimus; seka bei patys bando kurti pasakas ir jas vaidinti.

      4-6 m. vaikai- užduotys rankelės lavinimui: įvairių figūrėlių atkartojimas (ruošimas raidžių ir skaičių rašymui pirmoje klasėje), piešinėlių skirtumų ir panašumų suradimas (pastabumui lavinti); įvairūs tyrinėjimai ir atradimai supančioje aplinkoje, gamtoje; orientavimasis erdvėje, laike; gilesnis susipažinimas su daiktais ir jų grupėmis, susipažinimas su raidėmis ir skaičiais; toliau klausomasi ne tik pasakų, bet ir kitų žanrų vaikiškų kūrinėlių, aptariama veikėjų išgyvenimai, nuotaikos; vaikiškų knygelių kūrimas.

GALERIJA